torsdag 1 juli 2010

Love 2010 + The Sonnets


Mitt livemusik-konsumerande nu för tiden är inte så varierat, har jag märkt. Det har blivit att jag ser en spelning med Timo Räisänen, en med nåt annat band, en med Timo, en med nåt annat band och sen ännu en med Timo Räisänen. Jag vet inte riktigt om det beror på mig eller livemusikscenen... men antagligen mest på mig.
Anyway, inför kronprinsessbröllopet bjöds det ju faktiskt på en massa gratismusik i Stockholm. Gissa vad jag såg? Jo, Timo Räisänen. :)

Men efter Timo såg jag även Fibes, Oh Fibes! - vilket ju heller inte direkt hör till ovanligheterna, i och för sig... Tyvärr sjabblade de bort min favvolåt från senaste albumet ("Goodbye Sunshine") totalt, men i övrigt var de väldigt bra.

Efter Timo och Fibes gick vi vidare till ...och himlen därtill, i gamla skatteskrapan, för releasekalas för The Sonnets video "No Hollywood Ending" till singeln som släpptes i förrgår. Snygg video, bra band!

Efteråt spelade de några låtar live (tyvärr hade jag bara mobilen med mig, så bilden suger ju, men jag låtsas att det är tanken som räknas). Jag är mycket imponerad över att de lyckades spela vidare trots att nye keyboardistens keyboard gled ner på golvet mitt i en låt!

Inga kommentarer: