onsdag 12 september 2018

Eggstone-intervju för Fozzie 12 gjord

I måndags åkte jag till Tambourine Studios i Malmö för att göra ännu en intervju med mitt absoluta favoritband Eggstone. Jag skrev ett inlägg på Instagram om det, och tänkte att det bör ligga här också:


Eggstone. Bandet som betytt mer för mig än något annat. Bandet som i någon mån formade hela mitt liv när musik blev viktigare än allt annat i början av 90-talet och jag startade Fozzie. Bandet som tagit med mitt namn i två låtar och gick in i studion för att spela in en låt till mitt bröllop. På något sätt större än allt. Samtidigt lite av mina kompisar som jag kan stå i ett förråd med och bläddra i gamla foton, eller äta lunch med. Ibland sväller hjärtat och hjärnan sprängs av hur stort allt kan vara samtidigt som livet är helt som vanligt. 💗
Ny intervju kommer i Fozzie nr 12.

2 kommentarer:

Leifur Plast sa...

What?! Har Eggstone, alltså det svenska popbandet Eggstone, spelat in en bröllopslåt till dig? Varför har jag inte hört denna? Men den går kanske inte ens att höra utan är enbart för privat bruk?

PS. Jag har Swish.

Pop-Sara sa...

Hej! Ja, det stämmer faktiskt. :) Inte en ny låt, utan en cover av Hep Stars "Wedding" - men ändå, oerhört stort för mig! Och ja, jag håller den för mig själv, men du kan lyssna på originalet här: https://open.spotify.com/track/2lbBe63KAXyRxNAOea1EhA?si=gRLJfFTFR5auW8MNSj0n3g
Om du vill får du förstås gärna köpa Fozzie 12 och läsa hela intervjun med Eggstone jag gjorde i höstas, om det är någon tröst? ;)