torsdag 13 december 2018

Topp 10-låtar 2018, låt 1: Bolywool

Nu såhär i slutet av året ska man ju sammanfatta året som gått, och Spotify gjorde det enkelt i och med listan "Dina topplåtar 2018". Men att bara lägga upp listan verkar ju tråkigt, jag vill ju hellre skriva något om de tio låtar av de mest spelade som jag tycker har varit viktigast för mig i år. Utan inbördes ordning, tror jag – kanske att den som kommer sist ändå varit viktigast, vi får se – kommer här mina bästa låtar från 2018!
Jag börjar med den av topplåtarna som jag lade till i min 2018-lista senast på året.

Bolywool, Hans Olsson Brookes remix - You Are Not Alone in the Universe, I am Here

Jag gillar inte när det skrivs om artister att "nu släpps deras efterlängtade singel". Visst är det säkert några som längtat efter den, men ska man verkligen behöva skriva det på näsan på folk? Men det här kan nog ha varit min personligt mest efterlängtade låt 2018.
Fast ändå inte, för jag hade den redan... Såhär var det: precis i slutet av 2017 fick jag lyssna på en remix som min vän musikproducenten Hans höll på att jobba med. Jag kunde väl kanske inte ge nån vidare kvalificerad feedback (lyckades inte ens sätta att han använt samma synth som i min favvo-Timo-låt Autobahn, och det retade han mig såklart för), men jag var en entusiastisk lyssnare som talade om vad jag tyckte - och jag gillade den, mycket.

Eftersom vi bor i olika städer mailade han den till mig, så jag lade in den i mobilen, men spelade den självklart inte för någon annan, eftersom den inte släppts. Men jag kunde ju lyssna på den när jag ville, och den har ett perfekt tempo för att gå i rask takt till. Och den är nästan precis lagom lång för att gå fram och tillbaka till vårt lilla närlivs och köpa nåt jag glömt, så jag lyssnade på den säkert nån gång i veckan under hela året – tills den till slut kom ut i november 2018.

Och roligt nog så kontaktade den ena medlemmen i Bolywool, Calle Thoor, mig på Instagram för ett tag sedan, så nu ser jag fram emot deras nästa släpp – så okej då, nån kan väl få skriva att det är efterlängtat när det väl kommer då. ;)

Lyssna!

Inga kommentarer: