lördag 15 december 2018

Topp 10-låtar 2018, låt 3: Panic! At the Disco

Jag tipsar helst om svensk musik, helt enkelt för att det oftast är det jag gillar bäst, men några undantag finns det ju alltid, och det här är ett av dem:

Panic! At the Disco - High Hopes

I slutet av september hörde jag den här låten på P3 när jag åkte och lämnade barnen på förskola/skola, och fastnade för det otroligt catchy, men egentligen ganska störiga, synthblåset (tror jag? Det låter väl inte äkta? Eller?) och blev förvånad över att det visade sig vara Panic! At the Disco. Det jag mindes av dem från nån gång på 00-talet var att de var hypade, men att jag tyckte de var gravt överskattade, och jag visste inte att de fortfarande fanns ens. Men den här låten, som den fastnade i mig!

Den kom dessutom i en period där jag hade det skakigt i min jobbsituation, så texten "Had to have high high hopes for a living, shooting for the stars when I couldn't make a killing, didn't have a dime but I always had a vision. - - - Had to have high high hopes for a living, didn't know how but I always had a feeling I was gonna be that one in a million" fick mig att lyfta hakan lite högre.

Den här gick varm tillsammans med Per Eglands Jävlar i mig de dagarna jag var i Marocko – jag hade såklart inte kommit ihåg att ladda ner låtar offline, men så fort jag hade fungerande internet var det de här två låtarna jag lyssnade på på repeat.

Lyssna!

Inga kommentarer: