lördag 12 maj 2018

Timo-soundcheck och Fozzie-nyhet

Igår tyckte jag att det var dags för lite Timo i mitt liv igen. Eftersom vi var i Lysekil med familjen, och Timo Räisänen skulle spela solo på Slussens pensionat på Orust på kvällen (för sent för barnen), så frågade jag honom om vi kunde få komma förbi och säga hej vid soundchecken, och det fick vi.



Jag har en kanske lite märklig faiblesse för soundchecks, som nog sitter i sen jag bokade banden på Kalmar nation i Uppsala på 90-talet, och ofta var ljudtekniker själv, så Timo var snäll nog att vänta med sin soundcheck tills vi kom. :) Sen gick det snabbt, men han spelade i alla fall "Sixteen" på min son Alfreds begäran.



Timo hade med hela sin familj, så vi hängde en stund och mina tvillingdöttrar fick berätta allt de kan om My Little Pony...



Och så lite fotosession innan vi åkte tillbaka till stugan och istället följde kvällens spelning på Instagram.

Jag har förresten också en nyhet att berätta: jag har bestämt mig för att göra ett nytt nummer av Fozzie på papper! Nummer 12 påbörjade jag redan 2007, men kroknade efter ett antal intervjuer och lade bara ut några här på bloggen, men nu ska jag ta tag i det igen. Jag har planerat in ett par nya intervjuer och är mycket peppad!

Inga kommentarer: