söndag 11 mars 2018

I backspegeln: Timbuktu och Timo

Igår kväll var jag och såg Jason Timbuktu Diakités föreställning "En droppe midnatt" på Slagthuset i Malmö. Fantastiskt stark och bra föreställning om sökandet efter Jasons rötter i den amerikanska södern och dess slavhistoria, om att gå från att känna sig halv till dubbel och med grym musik med Damn! och Beldina.

Jag har faktiskt intervjuat Jason för Fozzie, trots att jag annars bara höll mig till pop och rock, så den artikeln är väl dags att återupptäcka nu, tänker jag. Från Fozzie nummer 9, 20004, när han släppt albumet "The botten is nådd": läs den här!

Och när jag vaknade i morse såg jag i min TimeHop-app (en app som samlar ihop vad jag gjort på sociala medier den här dagen tidigare år) att jag idag för åtta år sen intervjuade Timo Räisänen för albumet "The Anatomy of". Jag ska ta och läsa om den idag - vill du läsa den så finns den här!

Inga kommentarer: