torsdag 15 mars 2018

Intervjuad om Fozzie i P4 Malmöhus

Idag blev jag intervjuad på P4 Malmöhus om Fozzie och mitt musikintresse. Det var så roligt!
Den väldigt trevliga programledaren Sofie Ericsson lät mig berätta om varför jag startade Fozzie, vad jag fick ut av att intervjua och skriva om artister, vad artisterna själva kanske fick ut av det, hur jag spred tidningen, vilka intervjuer jag minns bäst och lite annat, och för en gångs skull hatade jag inte att höra min egen röst – efter många många års plågor när jag lyssnat på mina egna frågor när jag skrivit ut intervjuer... :)

Hela klippet, som är ungefär 11 minuter långt, kan man höra här!

På P4 Malmöhus hemsida finns också en förkortad version på 4,5 minuter, för den stressade nutidsmänniskan. ;)

Startsidan:


Programsidan:



(Jag sa att jag mest intervjuade mindre band, men det blev visst inte riktigt så i texten ändå...)

Och så fick jag välja en låt att spela, så nu har äntligen bästa (men kanske lite förbisedda) låten från Timo Räisänens senaste skiva spelats på radio: Autobahn.

Inga kommentarer: