söndag 7 januari 2018

Inledning Fozzie nr 2, februari 1995

Planen är att så småningom få upp allt material från de 11 numren av Fozzie, som gjordes på papper, här på bloggen. Lägger nu upp inledningstexterna jag skrev till varje nummer.
***
Tjo.
Nu har jag lyckats knåpa ihop ett nummer till. Först kunde jag inte riktigt komma på vilka band jag skulle kunna fylla ett nummer till med, men när jag samlade ihop mig lite efter yran efter första numret så insåg jag att det inte skulle bli några som helst problem – det kryllar av bra band i Sverige!
Jag har redan skrivit att musik är det bästa som finns, och det bevisar sig om och om igen. Under jullovet traskade jag omkring i snöslask och var av någon anledning på uselt humör. Jag hade min freestyle på och lyssnade på deppiga låtar och tyckte synd om mig själv, men så började "Styloroc nites of suburbia" med Pulp, och plötsligt kunde jag inte låta bli att le! Världen tedde sig genast mycket ljusare.
Skivåret 1995 är definitivt ljust: Eggstone, Broder Daniel, Cloudberry Jam, bob hund, Cardigans, Bear Quartet, This Perfect Day, Green, Yvonne och ett antal andra band kommer med skivor i år.
Det här numret handlar inte enbart om grupper; jag har nämligen fått en rundvandring i Tambourine Studios i Malmö och fått lära mig lite om hur en studio fungerar, och tänkte sprida det vidare, så det har jag skrivit om. Och så har jag förstås gjort ytterligt djuplodande intervjuer med ett antal trevliga människor som gör fantastiskt bra musik!

Tack tack tack tack tack tack tack tack tack
När jag var i studion så kände jag mig bara förvirrad och fånig, så tack snälla Maurits för att du orkade släpa runt mig så länge som du gjorde! Och tack till alla de jag intervjuat som är så trevliga och ger mig foton och så!!! Tack Anders på Lament för telefonnummer till Andreas, Andreas för nummer till Fredrik, Hansi för hjälp med Fredrikarna m.m., Lars för allt bra du berättar, mamma för du körde mig till Malmö och för datorlån och allt, Johanna för du tycker allt är bra, alla som köpte Fozzie nr 1 och förhindrade min konkurs, och alla som hjälpt mig!!!

Fozzie görs av:
Sara Reis – ansvarig utgivare och redaktör.

Inga kommentarer: