fredag 12 januari 2018

Inledning Fozzie nr 7, december 1996

Planen är att så småningom få upp allt material från de 11 numren av Fozzie, som gjordes på papper, här på bloggen. Lägger nu upp inledningstexterna jag skrev till varje nummer.
***
 Tjo!
Här kommer ett nytt nummer av Fozzie. Det går lite långsammare nu för tiden, men jag räknar med att ingen är särskilt upprörd för det. Utom jag. Det är frustrerande att inte hinna med allt man vill. Studier har en tendens att hindra en från att göra roliga saker. I vilket fall som helst så är nummer 7 klart nu, sånär som på en innehållsförteckning och inklistrande av bilder – nu när jag skriver det här vill säga. Jag tror iallafall den är klar, jag kommer säkert upptäcka en massa små fel när jag kommer hem (nu sitter jag på den kära Kalmar nation), men jag måste lämna in tidningen imorgon bitti för att hinna få den kopierad innan jag åker hem till mor i Borås över jul.
Ikväll har jag åter insett att datorer är ett gissel. Samtidigt som de förstås är rätt bra, men varför varför varför gör de saker som man inte säger åt dem att göra?! Jag vet att folk brukar säga att en dator inte gör något man inte säger åt den att göra, men det gör de visst. Åtminstone den här. Ofta. Den har gjort så att jag var nära att ge upp hoppet om att få med våra med möda hopplitade recensioner, för den bråkade med mig hela tiden, men till slut vann jag kampen människa – maskin. Ha ha!
I det här numret har jag på grund av tidsbrist inte fått med vissa saker som jag skulle fått, som en Souls-intervju, en aBLe-intervju och en Drowners-intervju. De får komma i nästa. Förresten tänkte vi faktiskt göra hemma hos-reportage hos dem som vi tänkt länge, men tyvärr så hade de inte tid när vi hade, så den serien ligger fortfarande nere.
Mina enda medarbetare den här gången har varit mina kära Per Boström och Martin Alarik. Martin har flyttat till Stockholm för att bli en riktig journalist minsann, kan jag nämna.
En lite tråkig sak jag har att berätta är att det företag i London som gjorde min flexisingel till nummer 5, har lagt ner. Mig veterligen var det de enda flexisingeltillverkarna i Europa, så det verkar inte bli någon mer flexisingel inom överskådlig framtid.

Tack till alla banden jag skrivit om, alla annonsörer, Kopieringshörnan, Per, Martin, Anders Nilsson, Kalmar nation och andra som hjälpt mig.
Pop on!

/Pop-Sara
Beställ gamla nummer, skriv trevliga brev, skicka skojiga saker och tyck saker till denna adress:
Fozzie c/o Sara Reis
Rackarbergsgatan xx
752 32 Uppsala

Ansvarig utgivare och chefredaktör: Sara Reis

Inga kommentarer: