måndag 8 januari 2018

Inledning Fozzie nr 3, april 1995

Planen är att så småningom få upp allt material från de 11 numren av Fozzie, som gjordes på papper, här på bloggen. Lägger nu upp inledningstexterna jag skrev till varje nummer.
***
 Tjo,
Fozzie har blivit en studiecirkel. Därför har jag plötsligt skaffat mig en bunt medarbetare, så nu är det inte bara jag som skriver längre, utan även Martin Alarik. De andra är inte så skriftliga, de är mest i bakgrunden och gör viktiga saker, som layout och så. Vi har t.o.m. en Stockholmskorrespondent (!), herr Bergström, som hittills mest fått rastrera foton och fungera som hotell när vi är i Stockholm på konserter. Det är trevligt med kollegor, kan jag konstatera redan nu.

Sent en natt för ett tag sen diskuterade jag och Martin (för ovanlighetens skull...) musik. Han sa nåt i stil med att "musik är viktigt". "Viktigast i världen", svarade jag. Vi funderade en stund på mitt något impulsiva svar, och konstaterade sedan att, jaa, det är nog faktiskt viktigast av allt. Det är klart att det är olika för alla människor, men det finns inget annat som kan göra mig så lycklig som musik. Som härom veckan när jag steg upp först klockan elva, så posten hade redan kommit, och i min brevlåda låg en promokassett med Cloudberry Jams kommande skiva!!! Det var nära att jag inte kom iväg till mitt seminarium i förvaltningsrätt, men jag cyklade i väg i solskenet med Jennie Medin sjungandes "I'm as cool as I can be" i min freestyle och bara log. Folk tittade på mig som om jag inte var riktigt klok.
Så pop on! som det heter. Det kommer vi att göra – Fozzie nr 4 är redan lång kommen i planeringen, även då kommer vi skriva om fantastisk svensk pop och lite utländsk dito. Så om ni har demos, skivor eller något som ni vill ha recenserat så skicka det till adressen nedan. Skicka gärna önskemål, kommentarer och trevliga saker också!

Vi vill tacka Catharina Blom, Anders Nilsson och Andreas Rosén, alla banden vi pratat med (framför allt Ola Hermanson som piggade upp Sara när det behövdes som mest! Och John Jern för vackra ord...), Terry för du släppte in oss hos dig, Eggstone för ni är så snälla, affärerna som säljer Fozzie, Anders och musikkollegiet på Kalmar nation för alla bra band, Magnus Ulväng och Johan Gille (vår hjälte!) för datorhjälp, Medborgarskolan och alla andra som gjort något för oss.

Fozzie görs av: Sara Reis, ansvarig utgivare och chefredaktör, Martin Alarik, redaktör

/Sara
***
Åh, tidsdokumentet! Demokassett, freestyle, skicka sedlar i kuvert för att beställa en tidning! Och att jag och Martin hade i princip samma frisyr. :)

Inga kommentarer: